9.12.2015

Itsetunto



Itsetunto ja asia jonka kanssa varmaan moni nainen takkuilee jossain elämän vaiheessa, toisilla se on hyvä toisilla huono.
Itsevarmat ihmiset ja ne ketkä ovat itsensä kanssa sinut ovat he sitten minkä kokoisia tai näköisiä tahansa aina leimataan heti itserakkaaksi ja itsekeskeiseksi. MIKSI? Selfie= itserakas ihminen? Tarkoittaako se automaattisesti jos olet ylipainoinen tai et mahdu missien muottiin, että sinulla on todella huono itsetunto.Onko hyvä itsetunto vai laihojen ja "kauniiden" ihmisten juttu. Tarkoittaako se, jos sinulla on ehkä vyötärölle kertynyt kiloja vuosien varrella että olet onneton. Eikö ihminen voi olla onnellinen ja ylipainoinen yhtäaikaa? 

Vaikka olen vuosien varrella ollut ties minkä kokoinen ja paino on pahimpina vuosina hiponut jo sataa kiloa,  silti en ole koskaan kokenut että mulla olisi ollut huono itsetunto. En piitannut mitä muut sanoo tai ajattelee musta, enkä piittaa vieläkään.
Mähän en ennen kantanut nimeä Mea vaan olin, läski,isokoinen, jättiläinen,lihava jne. 
 En kiellä etteikö nämä sanat olisi huonoina päivinä hieman raapaisseet ihon alta, mutta en silti välittänyt ja olin ihan sinut itseni kanssa sekä kaikista tärkein MÄ OLIN ONNELLINEN.
Tottakai on nykyäänkin päiviä kun inhoon ihan jokaista kropan osaani hiuksista kynsiin asti, mutta ne nyt on  naisten höpönlöpö juttuja ja ne menevät kyllä ohi :)
Maailmaan mahtuu eri mielipiteitä ja jokaisella on oikeus niihin. Mutta kenelläkään ei ole oikeutta tuhota toisen itsetuntoa! Sä voit tuomita ja voit katsoa, sä voit haukkua, mutta mua sä et satuta.

Sun pitää muistaa, että kukaan meistä ei oo täydellinen eikä voikkaan olla. Kun tää maailma on täynnä virheitä sä huomaat, mä lupaan että sä huomaat, että sä oot just hyvä noikun sä oot!!!


4 kommenttia:

  1. Hyvä teksti ja kaunis kuva. Mistä toi paljettipaita on ostettu? T.kirsi

    VastaaPoista
  2. Hyvä teksti. T. Ylipainoinen ja onnellinen

    VastaaPoista
  3. Hyvin sanottu! Niin kaunis kuva! Aivan kuin olisit ammattimalli!

    VastaaPoista

Kiitos kun jätit kommentin.